Încălțat cu Michelin Latitude Tour HP

Zilele trecute cineva îmi povestea o întâmplare simpatică. Undeva dupa anii 90, părinții purced spre Franța, cu mașina din dotare, o Dacie 1300. Revin după ceva vreme cu cadouri pentru fetele lăsate acasă. Papuci noi pentru Dacie: niște cauciucuri Michelin.

Mi s-a părut foarte simpatică povestea, mai ales că înțeleg într-un fel apropierea șoferului față de încălțările mașinii. Aș minți dacă n-aș recunoaște că până să mă dumiresc cu adevărat de importanța lor eram un arogant. Până când am încercat să trec Pasul Oituz proaspăt nins cu ceva cauciucuri dedicate asfaltului umed.

De curând mi-am reîncălțat Tucson-ul cu ultimele Michelin-uri. Mă rog, nu chiar ultimele, ci cu Latitude-uri, cauciucurile dedicate off-road-urilor.

O primă impresie după rularea pe asfaltul proaspăt vopsit, turnat de 3 ore?!

doggy, ai ceva bulit la mașină

Deși nenea Chinezu se tot crampona vis-a-vis de ultimele generații de cauciucuri Michelin, care, conform noilor ordonanțe UE cu privire la etichetare, se laudă cu poluare sonoră mult mai mică, eu zic că e de de bine. Nu ai tot timpul chef să asculți muzică aflat la volan, iar o rulare la viteze normale (60-70 km/h) te poate ajuta. Eu, de exemplu, sunt un obsedat de sunetele străine scoase de mașină, iar cum stau bine cu auzul, după ce m-am încălțat în Latitude-uri am auzit sunete ciudate. M-am întins la service și mi-am dat seama de bubă. Ceva rulmenți buliți, oleacă de plăcuțe, etc. Simplu, rapid, doar ascultându-ți căruța.

Sunt mulțumit peste măsură de cauciucurile astea. Se comportă așa bine de la ieșirea de pe asfalt pe macadam, încât le-am încercat pe nisip, gresie, parchet cât și mochetă. Minunat!

Latitude-urile sunt un amestec numit ”Terrain-proof “, care e o combinație de benzi de rulare proiectate pentru performanță rutieră, amestecul ” terrain-proof ” permițând conducerea off-road, având o rezistență mult mai bună pe orice fel de suprafete, demonstrând ulterior o mult mai puțină uzură. Pretenaru’ Alex Filip se lăuda cu niște cauciucuri normale rulate peste 70k de km, care arătau aproape noi. E drept că tre să și știi să rulezi, dar și tehnologia Michelin vine în întâmpinarea ta. Iar cele 60% procente din cifra de afaceri a companiei investite în cercetare dau rezultate.

Am ținut cont de un prim sfat extrem de important oferit de Michelin la Innovation Tour-ul la care am participat. Să-mi măsor presiunea roților măcar săptămânal. Nu de alta, dar pe lângă o frânare corectă, presiunea bună te ajută la consum.

Sunt super curios câți km am să fac cu aceste cauciucuri. Promit să le tratez frumos, fără burn-out-uri ieftine și frânări pe macadam.

 




Leave a Reply