Nu! ăsta nu e un post despre fotbal. Dar este despre Rapid. Skoda Rapid.

Dedicată familistului din tine, am probat-o exact așa. Ca un familist. La fixarea scăunelului pentru copii, Deea zice:

– taati, asta-i cea mai frumoasă mașină pe care ai adus-o..

Nuș dacă era de la culoare sau de la faptul că plecam împreună, doar noi doi la munte, dar știu că îi plăcu’.

Mișto și prima reacție a unui participant la trafic, mai connaisseur într-ale automobilismului: asta-i Skoda aia nouă?! 

La întrebarea lui am strâmbat din nas realizând că Rapidu e un soi de sculă de care s-a auzit deja. Da, o sculă de-aia de ți-o iei din Hornbach, nu de la Obor. Știi că vrei una care să te țină, nu una cu care să dai 3 găuri și să te lase. Dar nici nu e una din sfera categoriei ‘dai un ban da stai în față’

M-am îmbarcat cu d-ra mea mică și am purces tocmai la munte. Am fixat suportul pentru copii fix pe mijloc, că d-ra vrea ”să vadă în față” și am dat drumu la muzică.

Interiorul e oleacă mai puțin sobru decât un birou corporatist. E așa, nuș cum să-i zic, ok. Nu te enervează și nici nu te bâzâie. Aduce totuși un plus la faptul că vine cu ceva scaune mai sportive. Cel puțin la formă. Volanul și schimbătorul sunt mai moi și mai friendly-user decât restul bordului.

Volan sexy, schimbător sexy și butoane.. negre.
Scaunele sport. Sau nu foarte sport..

Apoi excelează la capitolul spațiu de depozitare. Te ajută cu un portbagaj cu 4 baxuri de apă minerală mai mare ca al Loganului și o cale de încărcare mult mai facilă.

Portbagaj încăpător cât pentru un remake 101 Westie..

Apoi dai cheie și auzi că motorul se cam umflă-n pene. Penne cehoslovace. TSI-ul ce papă-n jur de 7l dacă îl ațîți, are un mers calm și liniștit, cu sunet de forjă sexy. Ce-i drept te cam îmbie să-l calci ca să scoți decibelii de sub capotă, numai că fiind pe post de șofer de lux, m-am calmat și am mers la ‘consum’.

mi-ar fi plăcut totuși ceva xenoane, zic.

Se poartă bine-n curbe chiar dacă pare rigid. Spartanul fad, dar puțin machiat pe la ochi, atacă absolut corect serpentinele, conducând grijuliu. Până la urmă e o sculă corectă, nu neapărat una cu care să te duci la cafenele, s-o lași în față și s-o privești din când în când.

Prețul acestui model, Rapid Ambition TSI – este undeva în jurul prețului de 13k euro. Te poți juca singur, de vrei să-ți configurezi vreuna.

Așadar, eu, copilul și compania am fost mulțumiți de prestația Brunello-ului de Cehia. Da, zic brunello pentru că așa se cheamă culoarea. Asta mi-a ridicat sprînceana la momentul în care mi-au îmnânat cheile. Am coborât-o la momentul în care le-am dat înapoi.