”After the show it’s the afterparty, then
After the party it’s the hotel lobby, then
…”

La fel fu și la noi. Am fost preluat din fața casei elegant, de 2 domni bine, unul cu carnet altul fără, cu o Fiesta nou-nouță gata de atac. Avem proba video.

După parcursul rectiliniu, uniform și fără tușe de driver profesionist, am făcut o radiografie a jucăriei, radiografie oarecum confirmată și de prezentarea jupânului Zoltan Brassai (un ungur ce vorbește mai bine limba română decât unii rumâni).

Smartcarul Fiesta 2013 vine comunicat ca o jucărie utilă segmentului mediu, împachetată și comunicată deștept, simplu, ușor țintită spre sexul frumos. Chiar cred că cele 7,5% procente dorite din cota de piață locală vor fi mai mult acoperite de femei.

De ce smartcar? Pentru că Fiesta vine echipată electronic cu tot ce-ți poate dori suflețelul. From inside-out, subcompacta cu numărul 6, vine cu o ținută de drum mult mai închegată, motorizată cu celebrul craiovean 1,0 EcoBoost de 105 de cai de pe B-Max. Motorul ăsta se descurcă mult mai bine decât pe monovolum, consumând chiar cu jumate de litru mai puțin cu 3 vlăjgani în mașină.

La prezentarea domniei sale Zoltan, am auzit o întrebare legată de cutie: de ce nu în 6 trepte pentru că etalarea celei de 5 este mult prea lejeră, oarecum lentă. Explicația a fost extrem de simplă: când ai timp să îi dai a 6-a în oraș? Abia dacă am ajuns la treapta asta în drum spre Azuga. Poate pe Kiseleff, noaptea, până-n radaru’ de la Antipa.

La interior Fiesta te cucerește. Recunosc că la prima vedere a bordului SONY, sclipirea pasticului și a butoanelor lucioase m-au dus cu gândul la primele CD-Playere ale companiei, lasându-mi impresia de pimpin-style. Da’ mi-a trecut repede..

Bordul e frumos iluminat ice-blue, consola centrală echipată cu un display de 5’, elemente cromate, cotieră și design nou pentru ușă. Tapițerii noi, covorașe, însă o lipsă totală a mânerelor de pe tavan. la călătoritul în dreapta șoferului mi-aș fi agățat lopata undeva..

SmartCarul, pe lângă SYNC (sistem multimedia ce permite conectarea cu smartphone-ul , redarea muzicii sau apelarea unui contact din agendă prin comandă vocală) mai vine cu un lucru nou, și-anume My-Key. E un sistem ce programează a doua cheie după preferințele șefului, tatălui sau , de ce nu, chiar a mamei.  Odată programată, cheia obligă mașina să rămână în parametrii hotarâți de il-Cappo. Controlează tracțiunea, poate bloca sistemul Active City-Stop pe on, și, mai ales, limitează viteza. În filmulețul de prezentare aceste opțiuni erau alese de-un tătic pentru fetița lui, o blondină under20. Subtilă targetarea, nu?

Pachetul Titanium testat de noi la Azuga vine echipat cu airbaguri pentru genunchi, lumini LED, sistemul Start-Stop, Active City-Stop (sistem ce oprește automat mașina în cazuri de impact iminent la viteze de sub 15km/h), Eco Mode, indicator de schimbare a treptei de viteză, HLA și MyKey. Toate astea fac din Fiesta cea mai bine echipată mașină dintre competitorii ei ținând cont, mai ales, de preț.

Comunicarea corectă Ford vine ca o strategie de vânzare formată din preț de comunicare egal cu cel de la dealer. Mașina nu mai pleacă de la prețul x și ajunge la y. Sunt pachete oferite clar și simplu. De exemplu, pachetul TITANIUM vine cu prețurile de mai jos:

Preț Ford Fiesta Titanium

Recunosc, i-aș cumpăra una Deei, RaceRed. Titanium. Că e promoție!

Sper final am păstrat o veste bună. Prin linkul ăsta te poți înscrie și tu la un test-drive gratuit, doar precizând numele de cod : Tudoran. Așa te poți și tu convinge dacă am fost sau nu subiectiv.