Am citit cu mare interes articolele marelui guru Alex cu privire la cum crești audiența unui brand printr-un anume personaj. Nu spun mare guru la vrăjeală, ci chiar cred că Alex e.

Apoi mă gândesc cum de bucătăria a ajuns un așa mare subiect de laudă încât să acopere toate instrumentele on-line clasice? Nu trece zi fără o instagramă cu o ciorbă, vreun nebărbierit celebru care recomanda o papă de uouă cu ciupercuțe sfredelite-n unt s.a.m.d. Femeile rup rețetele-n două, bucătarilor le crește audiența iar școlile profesionale nu mai răzbat de cereri de înscriere la cursurile pentru ajutoare. Oh, wait..

Dar, de ce să ne oprim aici? Cred că și ceilalți posesori de brățară de aur ar trebui scoși în față, cu aceleași strategii și instrumente, deja clasice.

Să luăm un subiect.

O să-l cheme Nelu. Nea Nelu

Am trecut printr-un lung proces de construcție și crede-mă, e cel mai întâlnit nume. Iar Nea-ul de început e un soi de certificat ISO al greutății instituției meseriașului.

Nea Nelu e un meseriaș! E un instalator meseriaș. Are o față de țăran coclit, dar când pune măna pe un crocodil a.k.a clește reglabil, rupe țeava-n două. A înțeles că nu mai merge cu reclama din gură-n gură și a dat drumu la treabă. Instalatorul 2.0 on action!

După ce i-am efectuat rapid portretul robot, Nea Nelu iși va face cont de Facebook, evident.

Nea Nelu joined Facebook!

Punem o poză drăguță de profil și un cover intersant.. cu țevi.

Apoi începem să lucrăm la comunicare. Știm deja că feisbucu’ merge pe fotografie, așa că Nea-ăsta purcede rapid la creearea unui cont de Instagram pe care-l leagă de febeu. Stă să se gândească dacă merită și-un cont de twitter și-și aduce aminte că, dacă nu vinzi neapărat pe twitter, poți urmări, iar dacă intri-n discuții elevate cu unul-altul îți crește rankingul (sau ce e). Strategia comunicării e legată de un plan editorial strict. Nea Nelu merge pe miștouri aproape-ieftine (îți curge?, te-ai ruginit?), articole semi-umoristice și multe poze. Dar multe! Se bagă-n seamă cu unul altul, prinde 2, 3 operații de schimbare de calorifer și trece mai departe.

Merge pe aceeași idee ca în blogging, fiind un newcomer veritabil care e de îndată folosit de marile agenții. Face rewiew-uri sincere, apare la evenimente și, în scurt timp, va fi îmbrățișatul PR-istelor.

Nea Nelu face reviewuri profi

Nea Nelu a prins ideea că dacă vrei să reușești tre’ să insiști. Nu contează daca ai sau nu umor, dacă ești sau nu bun în ce faci, ideea e că tre sa fi insistent! Iar el, mai desface un Noroc la 2,5 L și.. insistă.

Să-i urmărim puțin activitatea zilnică:

Viața e dură dar grea iar apa ruginește! E bine să fi pregătit pentru asta. Știai că rugina macină componentele metalice așa cum cariile mănâncă lemnul?

 

Deși au apărut extrem de multe materiale noi, parcă vechii prieteni, câlții din cânepă, sunt cei mai cei. Da, știu, sunt mai melancolic astăzi..

 

Nea Nelu joacă tare!

Nea Nelu, a newbie

Ce crezi?

Într-un viitor apropiat Nea Nelu va avea notorietate în on-line, haterii îl vor lua la mișto, A-listerii îl vor ignora total, iar întâlnirile bloggerilor nu-i vor mai fi o enigmă. Va fi invitat la Marketing 5.4, SMSLeaks 3.0, forumuri și câte și mai câte. Va scrie la un moment dat o carte și va lansa reviste de fashion pentru meseriași on-line cu salopete semnate Cătălin Botezatu. Va fi mai cunoscut decât toți luptătorii ecologiști și, finally, va agăța o casnică nefericită de pe Instagram sau Pinterest. Totul e să-și urmeze pașii și să fie insistent. Norocul lui e că nu trebuie să fie neapărat un adevărat profesionist.

Tre doar să fie!