Sunt scuterist. De ani de zile. Am, în total, peste 40 de mii de kilometri parcurși doar prin capitală.

Primul scuter l-am achiziționat prin anii 2000, chiar înainte de a avea carnetul de conducere. era un Thyphoon de 49 cc de la Piaggio. Legea era ciudată, nu aveai obligația de permis, eu am abuzat, și l-am folosit vreme de vreo 3 ani. Iarnă, vară, primăvară, roți de 10 inch, numa bune pentru gropile și asfaltul anilor. Un rezervor de 1.8l ce se golea la săptămână, parcare oriunde, griji de furt o grămadă.

L-am părăsit prin anii 2003 după vreo 10k km. La o a 2-a întâlnire cu un polițist motociclist prin trafic, mi s-a recomandat fie să renunț la el, fie să fac școala, altfel m-ar aștepta un dosar. Cuminte și ascultător, ca să fiu sigur, le-am făcut pe amândouă. Am avut un singur incident, o exemă de asfalt mică prin centrul vechi. Frânare-n curbă, întins pe caldarâm, julit, spart oglinda și rănit super orgoliul. Doar vindeam fân..

După 3 ani de mașini m-am întors la prima dragoste, sctuerul, dar am schimbat șandramaua: Aprilia Mojito 125.

Scuter pe care încă îl dețin. E o jucărie ce mi-a liniștit nervii, m-a ajutat dintr-un aprilie incipient până-ntr-un octombrie târziu an de an. Consum decent, putere cât să faci față traficului pe DN, poziție relativ comodă, fără nazuri și pretenții. Un scuter pe care îl pot avea deopotrivă femei sau bărbați. Am vrut să-l dau dar m-am răzgândit, mai ales că am aflat că nu se mai fabrică. Am să-l tratez ca pe un clasic și am să-l îmbătrânesc privindu-l. Eventual scoate la oraș, când și când. Nici un eveniment cu dânsul. Rulaj în jurul a 33k km.

Dar ne-am făcut mari, am crescut în așteptări iar anul curent m-am fericit cu noul

BMW C 650 GT.

L-am testat și anul trecut și eram în dubii, ‘să aleg R Nine T-ul sau maxiscuterul?’ Am socotit că e moft versus utilitate. Deși îmi curg balele după RnineT, recunosc, cu GT-ul mă ajut mai iute.

Căci le are: ABS, controlul absolut, mega manevrabil, rapid, atrăgător. Poziția ghidonului e excelentă, exact ca orice BMW te face familiar cu comenzile din prima ca să nu mai ai atenția defocusată de la trafic pentru că vrei să dai atenționezi cu-n claxon sau fază lungă pe un alt participant la trafic. Ergonomic.

La cele 180 de kilograme l-am socotit cam greoi la început, apoi am învățat tangoul împreună. ABS și ASC. Asc-ul e atunci când scuterul îți taie gazul în curbe, pentru că socotește că o vei lua la vale. SVA, adică atenționare cu privire la vehiculele aflate în punctul mort, încălzire pe 3 trepte atât a ghidonului cât și a șezutului, pentru tine și însoțitor. Sub șa destul loc pentru 2 căști, geacă și laptop de 15′. Geam reglabil, farul poziției pe led.

Un consum urban de 5,7-5.8, viteze perfecte pentru oraș dar și pentru evadări. S-au întâlnit cazuri de București – Oradea și retur pe acest scuter.

I freakin love it! 500 de km și un super tonus.

Bad news, good news.

Prețul este unul ce te obligă, cumva, să te gândești bine la ce vei face. Costul acestei jucării este de peste 11k euro, dar asta nu este o problemă. Căci Motorrad are pentru tine programul 3EASYRide.

Tai un avans, te hotărăști și plătești rate. Până la 48. Pentru că este un program de finanțare nou care îți permite să te bucuri de este cea mai eficientă și accesibilă modalitate de a te plimba cu motocicleta favorită BMW.

Elementele cheie 3asy Ride:

 

  • 3,33% dobândă pentru contractele între 24 și 48 de luni.
  • 0% dobândă pentru contractele pe o durată de 12 luni.
  • 33% avans.
  • 48 de rate lunare.
  • 3% valoare reziduală. Aceasta se plătește odată cu ultima rată contractuală.
  • Asigurare CASCO preferențială pentru BMW Motorrad.
  • One-Stop-Shop Concept. O singură vizită la dealer este suficientă pentru finalizarea procesului de achiziție.

 

Mituri:

E periculos, traficul e infernal, conducătorii auto sunt răutăcioși, etc.

Da, e periculos dacă tu ești periculos. Dacă te dai ca pe circuit, nechibzuit și fudul, da, e periculos.

Dar dacă ești în deplinpătatea atenției și al respectului pentru tine, este unul dintre cele mai relaxante modalități de a lupta cu jungla urbană. Ajungi mai repede oriunde și nu pentru că ești mai rapid, ci pentru că te poți strecura. Ai veșnic loc de parcare. Te autodisciplinează și relaxează la ghidon.

Consum mult mai lesne decât alte variante și, de ce nu, mult mai cool.

Dacă traficul din capitală s-ar înmulți pe 2 roți ne-am relaxa mai repede. Și ar fi mai bine, cred.