După 3 zile de joacă, timp în care am aproape 800 de km parcurși, cred că ar fi trebuuit sa știu mai multe despre ea. Ei bine… nope!

M-am prins doar de promisiunea japonezilor, performanță îndeplinită. Au construit o mașină ușoară, sigură și puternică, economică. Buba e că trebuie să mai recunosc și faptul că aș mai avea nevoie de o Mazda 3 vreo 3 ani ca să fiu extrem de sigur de ce spun.

 

Poate nu e genul ușor de zărit într-o parcare. Nu e mașina pe care să o remarci pe loc sau să-i gasești loc premium în fața intrării din mall, dar cînd o privești și descoperi latura mai agresivă a designului KODO, te cam răzbate întrebarea: “de ce sa-mi iau o Mazda, că din câte știu, nu-i prea…?”, și aici fiecare completează cu părerea împrumutată sau conturată de alții. Părerea-mi formată după cele 3 zile de condus e simplă: Mazda nu este doar o soluție, ci este un stil de viață sănătos, corect și care poate deveni și model, fără propagandă și reclamă inutilă, ci doar printr-o simplă prezență.

Mazda 3 Attraction CD150

 So, luptând la clasa Focus, Elantra, Corolla și altele, s-a lăudat cu cel mai mic consum dintre restul. Susțin. Compacta se găsește a fi o mașină fiabilă, prietenoasă și, paradoxal, destul de bine lipită de sol în ciuda greutății totale destul de mici (1.395 kg). Suficient de sportivă și rapidă cât să te scoată din situații limită și destul de precaută în creșterea consumului la viteze mari. Mi-a plăcut mai mult designul interiorului. Ampatamentul mai primitor decat părea din exterior că ar fi. Volanul facut sa scoata pilotul din tine, scaunele și ele destul de sportive. Ecranul central este absolut remarcabil. E și cu touch, dar nu funcționează atunci când mașina se află în mișcare ;).Pentru siguranță!

Ai clasicele gps, radio, informații despre mașină, consum, motor, dar și facebook prin internet plus acces la muzica sau cărțile audio din propriul telefon conectat bluetooth sau usb. Există și aplicația de iPhone pentru Mazda. Asta m-a cam țintuit lângă o rețea ca s-o dau jos și să văd ce și cum. Cred că samuraii de la Hiroșima au cam exagerat cu sistemele de siguranță, ceea ce m-a adus la limita cu gândul misogin cum că ar fi “mașină pentru femei”.

În oglinzile laterale ai un afișaj electronic ce-ți pâlpâie când se află vreo mașină în unghiul mort. like!

Sistem de avertizare la depășirea benzii de rulare. like!

Pilotul automat e și el inteligent căci utilizează senzori de monitorizare a vehiculului din față și se si ajustează favorabil ție, logic! big like și asta! Mai are și alt senzor care comută faza lungă a ta pe faza scurta, dacă e nevoie. Ah! Și senzorii de ploaie! o bijuterie de senzori! la al 17-lea strop s-au pornit ștergătoarele și mi-au luminat ochii. Când ai atătea facilități nu-ți mai rămâne decât să găsești traseul perfect, să-ți arunci 2 lucruri în bagaj și să te bucuri de călătorie. Cam asta am făcut și eu! Cred că aș mai repeta-o.