Sunt lucruri simple pe care ești obișnuit să le ignori, însă ignorate și netratate cu atenția necesară fac diferența. În subiectul ăsta diferența poate sta în viața ta sau a altora.

În viața șoferului s-a constatat (și eu am făcut-o pe pielea mea) că realegerea anvelopelor după cele cumpărate odată cu mașina este un coșmar. Nu cred că e cineva care să spună ”ahh, abia aștept să merg la shopping” de anvelope. Și nici la window-shopping. Deși e vital.

De ce vital?

Pentru că între șosea și autoturismul pe care îl conduci sunt 4 palme. Da, 4! Suprafața de contact a anvelopei in rulare pe drum e de mărimea unei palme. Cu o palmă nepotrivită, degeaba te bucuri la ESP, ABS, ETC, frânarea lasă de dorit.

La întâlnirea Michelin de la la Poiana Brașov din weekendul trecut am descoperit lucruri și cifre extrem de interesante, pe care nu doar că nu le știam, ci nu le luasem niciodată în calcul.

Indiferent de producătorul anvelopei, ieșit la drum cu o presiune greșită în roți ai frânarea afectată cu pînă la 10 m. 10 m! Presiunea corectă ar trebui să fie între 2.2 si 2.4 (în general), orice presiune ieșită din acești parametrii afectându-te direct, atât pe tine, cât și pe ceilalți.

Michelin

Personal, la aflarea acestei vești, mi-am adus aminte că nu verific niciodată presiunea, lucru atât de banal, mai ales că treci pe la benzinărie măcar odată pe săptămână. La Zilele Siguranței Rutiere Michelin din luna mai au fost testați mai mulți șoferi, iar ciferele sunt colosal-negative. 9 din 10 șoferi nu aveau presiunea corectă în anvelope. 9 din 10 frânează mai greu, apropiindu-se vertiginos de un eveniment rutier nedorit!

Așa că cele 4 palme pe care te bazezi atunci când pleci rectiliniu și uniform de la A la B, ar fi bine să fie măcar niște palme umflate corect. Alegerea modelului anvelopei este un alt pas, la fel de important.

Dă-ți 4 palme corect, ca să nu-ți dea viața!